keskiviikko 7. marraskuuta 2012

Day 13 – Your favourite writer

En tiedä, onko mulla yhtä tiettyä lempikirjailijaa, mutta tykkään monen kirjailijan kirjoista erittäin paljon.

Eniten olen lukenut ja hehkuttanut Cecelia Ahernin kirjoja. Ne on vaan niin kevyttä ja ihanaa arjesta irtautumista. Ei tosin kaikki ole yhtä hyviä häneltäkään, mutta rakastan niitä pieniä ja iloisia hetkiä, joita Ahernin tarinoissa esiintyy.

Anna Gavaldan kirjoissa esiintyy silloin tällöin samanlaisia ihania hetkiä. Hänestäkin on tullut yksi suosikeistani.

Monia kirjoja olen lukenut myös Paulo Coelholta. Hänen kirjansa olivat lukion alkuaikojen suosikkejani. Luin varmaan puolet suomennetuista teoksista ekan vuoden aikana ja vielä haluan lukea lisää. En aloittanut Alkemistista, mutta luin sen myöhemmin, eikä se minusta edes ole Coelhon parhaimmistoa. En ole koskaan tuntenut samanlaista vihaa hänen kirjojaan kohtaan kuin jotkut täällä blogimaailmassa, mutta se on vain minun mielipide :D kyllähän se toisaalta on vähän rahastusta ja tekohienoa filosofointia, mutta minä vaan tykkäsin. En tosin ole lukenut häneltäkään mitään kolmeen vuoteen, enkä tiedä mitä mieltä kirjoista nyt olisin.

J.K. Rowling nyt on ikuisuussuosikki. Olen kasvanut Harry Pottereiden kanssa ja muistan ne varmasti koko ikäni. Aion lukea Rowlingin uutuudenkin, mielenkiinto heräsi ja haluan tietää millaisia ovat Rowlingin muut kuin velhomaailmasta kertovat tarinat.

Muita mainitsemisen arvoisia ovat mm. Erlend Loe ja Khaled Hosseini. Heiltä en ole hirveästi lukenut, mutta luetuista olen tykännyt hirmuisesti. Myös Tove Jansson täytyy mainita, varmaan joka kirjasta löytyy jotain kivoja lausahduksia tai mietelmiä, jotka haluaa kirjoittaa ylös ja muistaa. Torey Haydenkin on muodostunut yhdeksi lemppareistani, sillä hän kuvaa juuri lasten ja psykologian parissa työskentelyä, mitä minäkin haluaisin tulevaisuudessa tehdä.

Seuraavaan postaukseen kirjoitan sitten lempikirjoistani näiltä kirjailijoilta, meinasi jo tähän vähän lipsua, mutta piti säästää kirjoitettavaa seuraavaankin päivään ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti